Tomasz Samotyj

Uzyskanie dodatku do wynagrodzenia dla pielęgniarki za świadczenie pracy przy pacjentach chorych na COVID – 19.

stethoscope-840125_640 (1)

Informujemy, iż w dniu 17.08.2023 roku klientka Kancelarii zawarła ugodę z pozwanym szpitalem w przedmiocie wypłaty jej wynagrodzenia za pracę w okresie pandemii (dodatek COVID-owy).

Klientka pracowała jako pielęgniarka w jednym ze szpitali i świadczyła usługi medyczne na rzecz pacjentów chorych na COVID – 19. Pomimo tego, dyrektor szpitala odmówił wypłaty tego dodatku, z uwagi na fakt, iż klientka nie świadczyła pracy w oddziale covidowym, a w oddziale wewnętrznym, co wyklucza ją z możliwości uzyskania dodatku. Jako dodatkowy argument dyrektor szpitala wskazał też, że klientka świadczyła pracę przy jednostkowych przypadkach osób chorych na COVID – 19.

Radca prawny Tomasz Samotyj złożył w imieniu klientki powództwo o wypłatę dodatku covidowego za okres 5 miesięcy podnosząc, że przepisy uprawniają klientkę do otrzymania dodatku covidowego oraz praca nie była świadczona przy jednostkowych przypadkach osób chorych na COVID – 19.

Po dokonaniu dogłębnej analizy dokumentów pracowniczych, radca prawny Tomasz Samotyj wykazał, iż przez okres 5 miesięcy klientka świadczyła usługi medyczne dużej liczbie pacjentów chorych na COVID – 19.

Po zapoznaniu się ze stanowiskiem radcy prawnego Tomasza Samotyj, dyrektor szpitala złożył propozycję ugodowego zakończenia sporu. Mając na uwadze chęć szybkiego zakończenia postepowania sądowego, strony ustaliły wysokość dodatku do wynagrodzenia, które ma być wypłacone i podpisały ugodę.

Dzięki zawarciu ugody, klientka otrzyma należny jej dodatek do wynagrodzenia bez zbędnej zwłoki.

Poinformuj znajomych

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email

Inne artykuły na blogu

Polityka przetwarzania danych osobowych

  1. W związku z usługami świadczonymi przez Kancelarię Radcy Prawnego Tomasz Samotyj jako Administrator zbiera i przetwarza dane osobowe zgodnie z właściwymi przepisami, w tym w szczególności z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE ( Dz. Urz. UE z 2016 r. Nr 119, s.1) (dalej jako RODO).
  2. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest: Kancelaria Radcy Prawnego Tomasz Samotyj, ul. Morska 107 A lok. 1, 81 – 222 Gdynia, NIP: 583 – 297 – 69 – 84.
  3. Z Administratorem można skontaktować się poprzez adres e-mail: kancelaria@stlaw.pl lub pisemnie na adres kancelarii podany w ust. 2.
  4. Administrator stosuje rozwiązania organizacyjne i techniczne w celu zapewnienia, że wszystkie operacje na danych osobowych są rejestrowane i dokonywane tylko przez osoby upoważnione.
  5. W przypadku kierowania do Administratora korespondencji e-mailowej lub drogą tradycyjną, dane osobowe zawarte w tej korespondencji są przetwarzane wyłącznie w celu komunikacji i załatwienia sprawy, której dotyczyła korespondencja lub spraw z nią związanych.
  6. Administrator przetwarza jedynie dane osobowe potrzebne dla sprawy, której dotyczy korespondencja. Całość korespondencji jest przechowywana w sposób zapewniający bezpieczeństwo zawartych w niej danych osobowych oraz innych informacji i ujawniana jedynie osobom upoważnionym.
  7. W przypadku kontaktu drogą elektroniczną Administrator może żądać podania danych osobowych i w takim zakresie, w jakim będzie to niezbędne do obsługi danej sprawy, której dotyczy kontakt. W takim przypadku również podstawą prawną do przetwarzania danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. f
  8. W razie zbierania danych dla celów związanych z wykonaniem konkretnej umowy, Administrator przekazuje osobie, której dane dotyczą, szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania jej danych osobowych, najpóźniej w momencie zawierania umowy.
  9. W związku ze świadczeniem usług Administrator zbiera dane osobowe również podczas spotkań w siedzibie Kancelarii, w sądach i innych organach, jak również podczas wymiany wizytówek służbowych, w celach związanych z nawiązywania i utrzymywania kontaktów biznesowych.
  10. Dane osobowe mogą one być ujawnione innym zewnętrznym podmiotom, w tym obsługującym systemy informatyczne i sprzęt oraz podmiotom świadczącym usługi prawne lub księgowe oraz agencjom marketingowym.
  11. Inne ujawnienie danych osobowych właściwym organom bądź osobom trzecim, które zgłoszą żądanie udzielenia takich informacji, może nastąpić wyłącznie w oparciu o odpowiednią podstawę prawną.
  12. Okres przetwarzania danych zależy od celu przetwarzania, a ponadto może wynikać z przepisów, jeśli stanowią one podstawę przetwarzania. W przypadku przetwarzania danych na podstawie uzasadnionego interesu Administratora, dane przetwarzane są przez okres umożliwiający jego realizację lub do zgłoszenia skutecznego sprzeciwu względem przetwarzania danych.
  13. Jeżeli przetwarzanie danych odbywa się na podstawie zgody na ich przetwarzanie, dane przetwarzane są do momentu jej wycofania.
  14. Zawarcie umowy z Administratorem oraz udzielenie mu pełnomocnictwa stanowi wyrażenie zgody na przetwarzanie danych osobowych. Niewyrażenie zgody na przetwarzanie danych osobowych po zawarciu umowy zlecenia i udzieleniu pełnomocnictwa skutkuje wypowiedzeniem umowy oraz pełnomocnictwa.
  15. Po upływie wskazanego okresu dane będą nieodwracalnie usuwane lub anonimizowane.
  16. Osobom, których dane dotyczą, przysługują następujące prawa:
  • informowanie o przetwarzaniu danych osobowych
  • sprostowanie danych
  • żądanie ograniczenia przetwarzania
  • żądnie uzyskania kopii danych
  • żądanie do usunięcia danych,
  • żądanie przeniesienia danych,
  • one przetwarzane w sposób zautomatyzowany lub w związku z zawartą umową lub wyrażoną zgodą,
  • prawo do sprzeciwu wobec innych celów przetwarzania danych
  • skarga do Prezesa Urzędu Ochrony danych Osobowych.
  • cofnięcie zgody,
  • prawo do bycia zapomnianym- niezwłoczne usunięcie danych osoby będącej klientem kancelarii, a Administrator ma obowiązek bez zbędnej zwłoki usunąć dane osobowe w sytuacji, gdy:
    • dane osobowe nie są już administratorowi niezbędne
    • została cofnięta zgoda na przetwarzanie danych osobowych;
    • osoba, której dane dotyczą wnosi sprzeciw co do ich przetwarzania;
    • dane osobowe były przetwarzane niezgodnie z prawem.
  1. Wniosek o którym mowa w ust. 15 można złożyć w formie pisemnej na adres: kancelaria@stlaw.pl.
  2. Odpowiedz zostanie udzielona w formie pisemnej , z wyjątkiem sytuacji gdy wniosek został złożony w formie e-mailowej i zażądano przekazania odpowiedzi w formie e-mailowej w terminie 1 miesiąca od dnia wpłynięcia wniosku.
  3. Administrator ma prawo wydłużyć rozpoznanie wniosku do 2 miesięcy przez powiadomienie o tym osoby, przed końcem pierwszego miesiąca terminu.

 

 

Strona wykorzystuje pliki cookies w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie. Ustawienia przechowywania cookies można zmienić w przeglądarce. Więcej informacji…